Diploma d'especialització (postgrau)

Aplicació Teòrico-Clínica de la Psicoteràpia Psicoanalítica Contemporània

6a Edició
Codi: 24S006
Tipologia: Diploma d'especialització (postgrau)
Idioma: Català
Data d'inici: 19/10/2024
Data darrera sessió presencial: 12/07/2025
Data de finalització: 30/09/2025
30 ECTS / 80 hores presencials
Horari:

1 dissabte al mes, de 10 a 19.30 h

Aquest curs es pot realitzar per videoconferència a través de la plataforma ZOOM, PRESENCIALMENT,o bé, ON LINE (per les persones que no puguin assistir presencialment ni puguin accedir via zoom en les dates i hores previstes, podran sol·licitar la gravació). Perquè l'assistència pugui ser validada, cal visualitzar cada un dels vídeos, com a màxim, set dies després de cada sessió i cal fer una prova (de cada vídeo) i ser apte/a.

Període de pràctiques curriculars: 16/11/2024 – 30/09/2025
Data màxima de presentació del treball final: 30/09/2025
Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència:
Gravació de classes:
Lloc de realització: A la Seu de l'ACPP, Pl. Bonanova, 11, entresòl 2a (Barcelona), o bé, per videoconferències a través de la plataforma ZOOM.
Places: 17

Pràctiques externes

Aquest curs té pràctiques curriculars.

A qui s'adreça

Als professionals que treballen en l’àmbit de la salut mental i psicosomàtica: metges, psicòlegs, treballadors socials i professionals interessats en conèixer el pensament psicoanalític i la psicoteràpia psicoanalítica.

Requisits d'admissió

• Titulació universitària en Medicina i Psicologia (en el cas dels llicenciats en Medicina i Psicologia el Màster pot formar part dels requisits necessaris per a l’acreditació de psicoterapeuta), Psicopedagogia, Treball Social, Educació Especial
  • Persones que treballin en l'àmbit de la salut (hospitals) i de la salut mental.
  • Professionals interessats en conèixer el pensament psicoanalític (llicenciats en Filosofia, Sociologia, etc.).

Els alumnes que no siguin metges ni psicòlegs tenen dues opcions:

• No realitzar les pràctiques, per tant aquests estudiants obtindran un certificat d’assistència al curs.
  • Alguns alumnes podran realitzar pràctiques mitjançant les observacions realitzades en institucions.

Presentació

L'ACPP, Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica, fundada l'any 1986, és un col·lectiu constituït per psicoterapeutes d’orientació psicoanalítica amb una extensa formació i experiència clínica que treballen en els diversos àmbits de la salut mental, tant en el camp privat com en el públic.

Els objectius primordials de l'ACPP són:

• Desenvolupar diferents espais d'intercanvi teòric i clínic
  • Facilitar la formació continua als professionals de la salut mental
  • Potenciar la identitat del psicoterapeuta
  • Aprofundir en el procés psicoterapèutic i en les diferents tècniques per fer que la psicoteràpia arribi a un sector més ampli de la població
  • Desenvolupar un programa de formació de psicoterapeutes
  • Proporcionar formació a professionals d'equips interdisciplinaris relacionats amb la salut
  • Estimular i potenciar la recerca en la psicoteràpia i les seves aplicacions

L'ACPP pertany a la FEAP (Federación Española de Asociaciones de Psicoterapeutas), que reuneix associacions de psicoterapeutes que desenvolupen llur tasca dins l'Estat espanyol amb una formació i experiència acreditades que els permeten desenvolupar una bona pràctica professional.

La FEAP està integrada a l'EAP (European Association of Psychotherapists), amb seu a Brussel·les.

El nivell acadèmic correspon als estudis de postgrau universitaris.

Objectius

• Donar a conèixer els elements bàsics del pensament psicoanalític i de la tècnica en la psicoteràpia per tal d’iniciar-se en el treball terapèutic.
  • Assolir els coneixements de les diverses patologies clíniques tant en nens i adolescents com en adults.
  • Introduir-se en el coneixement de la tècnica de la psicoteràpia en nens i adolescents, adults i grups.
  • Poder supervisar el material d’observacions clíniques.

Sortides professionals

• Tasques relacionades amb la salut mental; Capacita i dóna eines per a una millor comprensió del funcionament mental de les persones i també ofereix instruments per tractar-les.
  • Tasques vinculades a malalties psicosomàtiques i la salut.
  • Pràctica del diagnòstic de nens, adolescents, adults i gent gran tant en l’àmbit públic com privat.
  • Iniciació a les intervencions psicoterapèutiques de línia psicodinàmica en nens, adolescents, adults i gent gran.
  • En aquest moment hi ha una demanda creixent, tant al sector públic com al privat, de psicoterapeutes que tinguin una formació acreditada.

Entitats promotores

També et pot interessar

Diploma d'especialització (postgrau)

Psicodiagnòstic i Diferents Abordatges Psicoterapèutics. Noves Patologies d’Avui

Edició: 6a Edició | Lloc: A la Seu de l'ACPP, Pl. Bonanova, 11, entresòl 2a (Barcelona), o bé, per videoconferències a través de la plataforma ZOOM. | Idioma: Català |Data d’inici: 18/10/2025
Preu: 2.265 € (Veure descomptes)
Properament
Diploma d'expert (postgrau)

El Sector Immobiliari - AICAT

Edició: 13ª Edició | Lloc: PRESENCIALMENT al Col·legi Oficial d'Agents de la Propietat Immobiliària de Girona o ONLINE per videoconferència amb el programa ZOOM | Idioma: Català |Data d’inici: 03/10/2023
Preu: 2.295 € (Veure descomptes)
Matrícula contínua
Màster de Formació Permanent

Psicoteràpia Psicoanalítica

Edició: 17ª Edició | Lloc: Seu de l'ACPP, Pl. Bonanova, 11, entresòl 2a (Barcelona) | Idioma: Català |Data d’inici: 19/10/2024
Preu: 4.980 € (1r curs: 2.215 € + 2n curs: 2.765 €) (Veure descomptes)
Properament
Properament Matrícula oberta a partir del
03/06/2024
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Preu:

Veure descomptes